Korespondencja w sprawie dodatkowego toru dla pociągów podmiejskich na odcinku Rumia - Reda

 

Szczegóły korespondencji:

1. Inicjatywa Adama Fularza – Telewizja Opera

  • Data: 19 sierpnia 2023
  • Treść: Adam Fularz zgłasza wniosek o przekazanie przez spółkę PKP PLK pasa terenu wzdłuż linii kolejowej Rumia - Reda na potrzeby dodatkowego toru. Zauważa, że oprócz jednego zwężenia, teren jest dostatecznie szeroki. Proponuje, aby Pomorska Kolej Metropolitalna (PKM) lub PKP SKM były inwestorem zamiast PKP PLK. Wskazuje na potrzebę wzmocnienia infrastruktury i poprawy punktualności przewozów.

2. Dyskusja o możliwości realizacji projektu

  • Data: 2 listopada 2023
  • Treść: Adam Fularz odnosi się do informacji z Wikipedii o istniejącej dokumentacji na budowę 3. i 4. toru w tej okolicy. Pyta, czy PKP PLK pozwoliłyby innym inwestorom, jak PKP SKM i PKM, na budowę tych torów, sugerując, że to mogłoby przyspieszyć realizację projektu.

3. Odpowiedź Michała Piotrowskiego – Rzecznik Prasowy UMWP

  • Data: 3 listopada 2023
  • Treść: Michał Piotrowski wyjaśnia, że samorząd nie ma kompetencji do przejmowania gruntów spółek Skarbu Państwa i zaznacza, że odpowiedzialność za infrastrukturę kolejową spoczywa na PKP PLK. Podkreśla, że nie ma planów przejęcia kompetencji PKP PLK w tej kwestii.

4. Kontynuacja dyskusji

  • Data: 3 listopada 2023
  • Treść: Adam Fularz pyta, czy UMWP zainteresuje się formalnym wystąpieniem do PKP PLK w tej sprawie, na co Michał Piotrowski odpowiada, że nie planują przejmować kompetencji PKP PLK.

Kluczowe punkty:

  • Inicjatywa rozbudowy infrastruktury kolejowej: Adam Fularz podnosi kwestię potrzeby rozbudowy infrastruktury kolejowej na odcinku Rumia-Reda, co miałoby na celu poprawę punktualności i dostępności transportu kolejowego.
  • Bariera prawna i proceduralna: Michał Piotrowski z UMWP podkreśla, że samorząd województwa nie ma prawnych możliwości przejmowania gruntów należących do spółek Skarbu Państwa oraz wskazuje na brak planów w zakresie zmiany zarządcy infrastruktury.
  • Dyskusja o roli PKP PLK: Wymiana wiadomości podkreśla, że odpowiedzialność za infrastrukturę kolejową i decyzje inwestycyjne spoczywają na PKP PLK, co jest powodem, dla którego inne podmioty nie mogą samodzielnie realizować tego typu projektów.

Wnioski:

Wymiana korespondencji ilustruje złożoność procesów decyzyjnych w kontekście rozwoju infrastruktury transportowej, pokazując jednocześnie ograniczenia w zakresie działania samorządu wojewódzkiego oraz roli spółek Skarbu Państwa w zarządzaniu kluczowymi projektami infrastrukturalnymi.


opr.SztucznIntelig.

Komentarze